dimanche 17 décembre 2006

Zondag

Iedere zondag ochtend is het een ritueel dat de kinderen bij ons in bed kruipen. Deze foto laat zien hoe "fijn" ons bed is om knus met meerdere naar een tekenfilm te kijken (dit was tijdens de herfstvakantie, neefje Marin en nichtje Marie Adélie waren hier te logeren en 's avonds mochten ze dan gezellig naar de TV kijken in ons bed).

Op zondagochtend, zodra ze wakker worden, komen Dorine en Bart bij ons, en dan is het een gewoonte van tekenfilms, Totaly Spies, Kimpossible, en niet te vergeten Tarzan of Kuzco (I love Kusco !).
Om 10.00 uur is Pappa aan de beurt met Auto-moto, ondertussen wordt er gauw even aan de honden gedacht, die krijgen eten en naar buiten, ik maak dan ontbijt op bed voor allemaal (toast, kaas/ham, jam, honing), vers fruit, warme chocolademelk, koffie, verse sinaasappelsap, het kan niet op, en het feest is weer op z'n best.
Als het een regenachtige dag is dan wordt er meteen gevraagd naar een PD, oftewel de pyama-dag, lekker rondhangen in je pyama, huiswerk, spelletjes, lezen, en een goede film kijken..., op zo'n regenachtige dag lukt het mij zelfs om zo rond 12 uur weer terug te gaan in dat royale bed om mijn favoriete programma te kijken (Les escapades de Petitrenaud) een programma over eten natuurlijk, met een fantastische gastronomische reis door heel Frankrijk. Hierdoor krijg je honger, heb je zin om de lekkerste dingen op tafel te zetten, dus ik ga dan maar gauw douchen om aan een late lunch te denken. Ik kan dan wel eens twee uur in de keuken staan om voor ons viertjes een mega-late maaltijd op tafel te brengen, en we smullen en genieten van onze traditionele zondaglunch "en famille".

Vandaag had ik besloten dat Philippe zou koken, hij is dan ook meteen gisteren boodschappen gaan doen en komt thuis met een "Côte de boeuf". Mannen en vlees! Daar kan je ook een debat over hebben (ze moeten alleen maar Rundervlees, en mooie auto's...)

Hij zal vandaag dus voor ons koken, schrik niet, hier het menu : Escargots de Bourgogne, ja ja, slakken, en de Côte de Boeuf met truffels...


Vind je het gek dat hij 's avonds zo in bed ligt..., ach dat bed van ons, een bed voor iedereen ! Wat een hondeleven !


Op mooiere dagen gaan we een flinke wandeling maken met de honden, fietsen mee, het bos door, en na een warm bad, een lekker soepje met stokbrood is de zondag weer voorbij.

Lang leve de zondag !
ps, op het moment dat ik jullie schrijf liggen Philippe en Bart naar een Kuifje tekenfilm te kijken, denk dat ik er maar gauw bij ga !

2 Comments:

At 19/12/2006 09:16, Blogger TwigtSenior said...

Wat een gezellige boel daar bij jullie, en je bent, zoals ik begrepen heb, vanaf vandaag eigenaar van een nieuw huis?

Veel geluk daar!

 
At 19/12/2006 09:21, Blogger Sien said...

vanmiddag...patience...

 

Enregistrer un commentaire

<< Home