mardi 30 janvier 2007

Ditjes en Datjes, Snot en ik leef nog...

Hoestend en snotterend achter m'n computer maar we gaan gewoon door, niemand anders doet het werk voor me... en niet eens tijd om te bloggen, toch even een verslagje.
Alweer meer dan een week voorbij, de dagen vliegen om, vorige week heel erg druk, gezellige dingen, maandagavond eten met klanten, laat naar bed pfffff, dinsdag concert van Philippe's idool, Johnny Hallyday, kan je geloven dat die vent op z'n 64ste DE ster van Frankrijk is, nou dit was Flip z'n kerstkado, ben meegegaan voor de lol, blij hem gezien te hebben, 't hoeft voor mij niet, afijn, en minder gezellige dingen, flinke kou gepakt tijdens dit concert, het was wel binnen maar we hebben eerst anderhalf uur buiten in de rij gestaan om er in te mogen, ijskoude wind, en weer lagen we om half twee in bed pffff, woensdag is kinderdag, maar toen even niet, alleen maar afspraken, druk en bellen en rennen, en toch kinderen tegelijk bezig houden, huiswerk, tennis, piano, drummen, donderdag een beetje een vrije dag, met mijn Nederlandse Actieve Damesclub heerlijk gegeten (bij de echtgenote van de Consul, in een super Hotel Restaurant in Théoule, aan de zee) en s'avonds kon ik eindelijk met een kopje soep voor de televisie hangen, Jack is back, ja donderdagavond is DE TV avond, fijn dat dit om kwart over tien al afgelopen is, kon ik snel naar bed (uitgeput van de stress van 24, jeetje, hoe verzinnen ze het toch iedere keer weer). Vrijdag, thank God it's Friday, wat een heerlijke dag toch, Bart skiën, Dorine school, en ik... ik doodziek, uitgeput, de laatste belangrijke dingen van die week afgehandeld en snakkend naar het weekend... zaterdag, koorts, hoofdpijn, Bart en Philippe zeilen, rugby, een sportieve dag, Dorine en ik boodschappen doen (echt vrouwen hè, op zaterdag boodschappen doen, wie dat heeft uitgevonden ?) en 's middags, nog steeds zwetend van de koorts en huilende druipende ogen van de sinusitusaanval even (!) in 4 uur het huis schoon gezet, de was gedaan en nog meer van die spannende vrouwelijke taken. Om vier uur kwam een vriendinnetje Dorine halen, heeft haar meegenomen om die avond bij hun door te brengen en de volgende dag te gaan skiën. IK KON EINDELIJK NAAR BED.... en heb toen ook drie uur geslapen. Philippe komt thuis met Bart en een vriendje die bij ons zou logeren... of ik even wil koken en een gezellige moeder wil zijn... OK, en of ik er geen bezwaar tegen heb dat er een hele belangrijke rugby wedstrijd op TV is en de jongens mogen dan in MIJN slaapkamer op de playstation spelen... om half tien heb ik adieu gezegd, playstation uit en wèg uit mijn kamer, ik moet naar bed, ben dood... Zondag was niet veel interessanter want toen moest die gewassen was gestreken worden, zo'n 3 uur, het enige fijne van deze dag was de zon, de warmte, de fijne maaltijd die we buiten op het terras hadden, dan weet ik weer waarom ik hier woon en dan kan je ziek zijn, niks gaat er boven een zonnestraal !
Alweer maandag, vanochtend lees ik de krant, ik volg vooral de politieke pagina's op het moment, je lacht je dood, de laatste bijnamen voor Nicolas Sarkozy en Segolène Royal zijn, Lucifer en Becassine... Ik zal hier wel een speciaal poststuk over schrijven want het wordt echt enorm deze presidentiële verkiezingen... wordt dus vervolgd... kuch, kuch, hoest, hoest... weer een drukke week...

4 Comments:

At 31/01/2007 14:57, Blogger Unknown said...

Ja het leven van een werkende (en momenteel zieke) moeder gaat niet altijd over rozen!

HEEL VEEL BETERSCHAP!

 
At 31/01/2007 17:06, Blogger Sien said...

Dank je ! Ben weer beter hoor maar niet veel tijd voor bloggen.

 
At 02/02/2007 17:21, Blogger MacBuccaneer said...

Hoi Sien,

Lag zelf ook in de lappemand. Lekker werken met koorts en hoestbuien waar je U tegen zegt. En dan schiet het bloggen erbij in, dat klopt.
Gelukkig gaat het nu weer een beetje, dus... wordt het straks misschien weer wat drukker op het web.

Nog maar zes weken en dan krijgen jullie de sleutel van je nieuwe huis, nietwaar? Drukke tijden blijven het dan toch wel.

 
At 02/02/2007 17:28, Blogger Sien said...

12 april als alles goed gaat... iets meer dan 6 weken dus. Binnenkort, als alles echt rond is dan zal ik een poststuk over het aanstaande huis schrijven, met foto's...

 

Enregistrer un commentaire

<< Home