jeudi 5 avril 2007

To whom it may concern...



HAPPY BIRTHDAY !

7 Comments:

At 05/04/2007 13:54, Blogger MacBuccaneer said...

Mmmh. wie is deze geheime wijze Sokrates. Ik hoop alleen dat in zijn beker wijn zal zitten en geen dolle kervel!

 
At 05/04/2007 15:34, Anonymous Anonyme said...

Dit is inderdaad een deel van het schilderij "de dood van Socrates" maar ik bedoelde dit meer als een proost op zijn verjaardag ! Heel sarcastisch, maar dat is deze message ook, en dat weet die persoon zelf ook wel...

 
At 05/04/2007 21:27, Blogger Michael van Eekeren said...

Potverdrie, ik ben Socrates maar eens gaan Wikipediaën, en verdomd het is een man naar mijn hart: een onafhankelijk kritisch denker, die via dialectische gesprekken opvattingen en theorieën van anderen kritisch toetste (ik erger me kapot aan de klimaat-hysterie waarin alle gelovigen ongevoelig blijken voor rationele onderzoeken die aantonen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de mens er iets mee te maken heeft; er is du niets veranderd! in Socrates' tijd werden zijn tegenstanders ook altijd boos als hij ze in de hoek lulde), een redenaar, die op de agora altijd mensen om zich heen had, waarmee hij in discussie was en zonder een duidelijke dogmatische leer was hij toch als eerste filosofoof in onze geschiedenis, op zoek naar een manier om te leven als een goed mens. Voor de duivel niet bang en zeer consequent.
Maar waarom nou op mijn verjaardag een schilderij met zijn ter dood brenging door middel van een gifbeker moet worden getoond, ik snap het niet.
Maar mooie baarden, wijze baarden.

 
At 05/04/2007 22:45, Anonymous Anonyme said...

Dat was ook maar een grapje lieverd, ik zei (zoals hierboven) dat ik dit meer als een "toast" op je verjaardag zag, en zeker niet je dood ! Dus "proost" lieve buum van me en houdt jij je mooie wijze baard maar, en schrijf ons maar mooie wijze verhalen over de vrouwen en mannen van deze ingewikkelde wereld, de yin en de yang, de linkse en de rechste, je ziet het, in Socrates tijd werd er al over gefylosofeerd, dus over 2000 jaar nog, als de planeet ons dat toelaat, iets waar jij niet in gelooft, maar dan zijn we er toch niet meer, dan zijn we wolkenbuven en kom je een glaasje onbedorven regen bij me halen ! Dus nogmaals, dit schilderij heeft niets gemeens, en we zullen dit weekend samen een glaasje wijn drinken op jouw mooie wijze leeftijd ! Cheers !

 
At 06/04/2007 10:36, Blogger Michael van Eekeren said...

Gelukkig maar. Dank voor de poost en de toost. Volgens mij heb jij dat plaatje ook van Wikipedia. Ik zoek eigenlijk een plaatje waarop Socrates op de agora (zeg maar schoolplein) staat te oreren met mensen om hem heen.

 
At 06/04/2007 10:50, Blogger Sien said...

ik stuur je die wel per email

 
At 06/04/2007 15:57, Blogger Marina said...

Aha, dus het was inside information van de vaste kroegtijgers! Ik dacht meteen aan de Mattheus Passion die ik vandaag zo graag KèHAGD had willen draaien, maar het kwam er niet van met al die telefoontjes op kantoor... en vanavond weer met vader de man die er niet van houdt! Ik moet toch 'es aan de iPod geloof ik ;)

 

Enregistrer un commentaire

<< Home