lundi 26 juin 2006

Verdict : NOT GUILTY !!! ...of ouders en onderwijs II.

(Dit is een vervolg op de post van 1 juni, klik hier om het begin te lezen mocht je dat willen.)
Deze foto had ik beloofd, "Bart de graspop" heeft haar ! Het is de laatste paar dagen zo warm geweest dat het een beetje is gaan uitdrogen, heb hem vanochtend nog even "gesopt" hahaha, de volgende foto's zullen zijn van een antiek marmeren bad wat wij in de tuin hebben staan en Dorine heeft besloten daar "wat" zonnebloemen in te groeien..., die staan nu al te vechten om een plekje in de zon, wordt vervolgd...

Terwijl ik hier m'n verhaaltje neer zet ligt Bart in bed te slapen, het is maandagochtend en nadat ik hem om 7.15 uur uit z'n bed haalde lag hij om 7.40 uur op de keukentafel te slapen. Het goede nieuws is, zoals de titel, Not Guilty, Bart gaat over !!! Dat was de uitslag na de weken lang "battle in the primary school", gesprekken met iedereen, we hebben een uitstekende schoolpsychologe gezien die gelukkig na vijf minuten ons al vroeg wat we eigenlijk kwamen doen (!), heeft met Bart een gesprek gehad en daar kwam uit dat deze jongen absoluut geen intilligentie probleem heeft, wordt waarschijnlijk wat gedomineerd door z'n oudere zusje en vooral door vriendjes die hij in z'n klas heeft, maar zij zag er echt geen "problemenkind" in! Oef, dat was de eerste stap, ook zegt ze dat hij absoluut geen test hoeft te doen, het is een normaal kind, waarschijnlijk wat hulp met school nodig, iets extra aandacht met schrijven, en organisatie maar dat we ons absoluut niet ongerust moeten maken ! (En die Juf had zij ook nog wel wat over te zeggen maar dat heeft ze anders opgelost, ze zal er voor zorgen dat hij volgend jaar bij de "meester" die we graag willen komt.)

Ik weet wel dat deze jongen nu echt aan vakantie toe is, afgelopen zaterdag kreeg ik te horen dat de Juf niets beters had gevonden om in de klas alle rapporten voor te lezen met het commentaar van : "Bart gaat wel over maar heeft niet het niveau"; één van zijn vriendjes wist niets beters te vinden om dit thuis te vertellen waar zijn ouders, Bart en ik bijstonden, gelukkig hebben de ouders zelf die jongen onder handen genomen want ik voelde aan Bart dat hij heel hardop wilde zeggen, IS HET NOU AFGELOPEN MET JULLIE GEZ....

Hij is over, nu weten we dat er werk aan de winkel is maar hij is over en Philippe heeft dit met hem gevierd door hem gisteren mee te nemen naar het Circuit van Le Luc waar de Porsche Club Mediterranée een meeting had.
Toen wij deze winter in Eurodisney waren was Bart net (5 cm) te klein om in de spacemountain te mogen, maar hij vertelde me na thuiskomst gisteren dat hij nu z'n eigen spacemountain had beleefd, in de Porsche heel hard over het circuit, z'n hoofd schudde alle kanten op en het was een hele bijzondere ervaring !

Ik denk dat hij vanochtend echt even "time-out" riep, het is even te veel, vakantie komt eraan, Dorine heeft heel lief al gezegd dat ze deze zomer allemaal leuke dingen met hem wil gaan doen, ik moet eerlijk zeggen dat ze natuurlijk als broer en zus flink elkaar kunnen aanvallen maar als ze eenmaal samen spelen dan zijn ze echt heel lief !

Dorine gaat over met een mega-rapport, met dit alles wordt zij absoluut niet vergeten, ons dametje, nog een jaar dan wordt het "college" zoals ze dat hier noemen. Het gaat veel te hard en laten we genieten van onze kinderen !


8 Comments:

At 26/06/2006 13:48, Blogger TwigtSenior said...

Goed nieuws , Sien. Fijn om te lezen dat alles toch goed gaat komen. Goed gedaan van jullie, en gelukkig dat de school zo'n goede psychologe in dienst heeft. Top! En dat hij mee mocht racen in een porsche is natuurlijk helemaal geweldig! Dat zou deze oudere jongere ook nog wel eens willen!!

Succes volgend jaar Bartmans!

 
At 26/06/2006 14:25, Blogger Sien said...

Dank je en ik dank ook een paar hele lieve goede vrienden, die zich hier wel zullen herkennen, voor de fijne woorden en steun in dit hele "stupid battle in primary school" Volgend jaar wordt "Bartmans jaar !"

 
At 26/06/2006 20:11, Blogger Luepp said...

Met die helm ziet hij er in ieder geval alvast uit als een superheld! Gefeliciteerd - ook met je dochter natuurlijk - de wolken zijn dus verjaagd. En dan nu vacantie! Oef.

 
At 29/06/2006 15:11, Blogger Michael van Eekeren said...

Maar, ... is dat nou Philippe die achter het stuur zit?

 
At 29/06/2006 16:47, Blogger Sien said...

nee

 
At 03/07/2006 01:54, Anonymous Anonyme said...

Can you translate all this into English please for the non-jibberish speakers. Thanks.

 
At 03/07/2006 08:39, Blogger Sien said...

you know the story !

 
At 07/07/2006 08:16, Blogger Sien said...

Francien,
Op jou site, heb ik je verhaal over Bart gevolgd. ik heb geprobeerd, om je op die site
te antwoorden, maar het lukte niet. Zal nog eens aan Marcel vragen hoe dat moet
Na je eerste verhaal stond ik echt paf, zijn ze op die franse scholen zo naief of zo.
Goed dat ze op school toch nog een goede psygoloog hebben. ik denk dat hij een goed
jaar tegemoet gaat, bij de meester. en zo zie je weer sientje alles komt goed
je hebt toch twee lieve kinderen, en met jullie als parents, kan er weinig mis gaan.

Verder wens ik jullie een fijne vakantie
groetjes aan Philippe, Dorien en Bart

groetjes van Wim en Wil v.d.Berg

 

Enregistrer un commentaire

<< Home