lundi 25 septembre 2006

Mijn eerste LP.

Op m'n tiende kocht ik m'n eerste LP, dat was deze Michael Jackson, Ben.
Dit weekend, met de kinderen gingen we door onze complete CD en platen collectie, ze wilden alles horen, Dorine gaat voor swingende vrouwen, Anastasia en nog meer van die moderne zangeressen, (some of the Chaka ofcourse !!!) franse zangers, mooie liedjes, tekst, Bart's favorite is en blijft Phil Collins, maar ontdekt al gauw dat zijn muzikale keus heel groot is, van Quincy Jones tot James Taylor en allerlei Jazz, soul, R&B, Chaka (who said Chaka, I DID !!!) onze nationale Johnny Halliday, ZZ TOP hoorde hij laatst, moest daar vreselijk om lachen, als het maar iets bijzonders heeft, hij zingt alles mee, probeert alles op de piano na te spelen en drumt als een gekke mee... dat wordt nog wat !
Wat was jouw eerste plaat ? Dat lijkt me leuk om te horen !
A 10 ans je m'achetais mon premier disque, Michael Jackson's BEN !
Les enfants s'interessent beaucoup à la musique et se sont amusés à regarder et écouter une partie de notre collection de CDs et de disques.
Dorine aime Anastasia, des chanteuses qui swinguent, des grands classiques de la chansons françaises, des chansons à textes. Bart, à part que son favorit Phil Collins, s'est rendu compte que son choix musical était très large, de Quincy Jones à James taylor, tous ce qui est Jazz, soul, R&B, du Johnny, même en écoutant à la radio un classique de ZZ Top il se régalait, il accompagne tout en chantant, ou avec la batterie et souvent il essaie de rejouer les morceaux au piano, ça promets...
Quel était ton premier disque, ça m'interesse...

10 Comments:

At 25/09/2006 22:08, Blogger Luepp said...

"Pretty Belinda" van Chris Andrews! Geen blijvertje voor de rest van de wereld misschien, maar wel mijn eerste singeltje. Ik was jarig en bleef er het hele jaar door op zingen. En misschien ook dansen. (of wat daarvoor mocht doorgaan.) PS, ik moet toen zeven of acht jaar zijn gewwest. Dank je, Sien voor de uitnodiging om een weer eindje te gaan wandelen langs het Verleden Laantje.

 
At 25/09/2006 22:13, Blogger MacBuccaneer said...

Mijn eerste LP was een 'Best of.." Gelukkig niet van ABBA maar van the Police. Niet lang daarna volgden de LP's van U2. Ik denk dat ik 13 was, brugklas in iedergeval.
Ik weet nog dat mijn zus terugkwam van Torhout/Werchter en helemaal weg was van Sting. Ik was jaren daarvoor al door de politie gegrepen, duh..

 
At 25/09/2006 22:19, Blogger Luepp said...

Ik weet ook nog dat we in die eerste jaren van, zullen we maar zeggen, muzikaliteit in ons gezin luisterden naar The Osmonds: "Crazy Horses, Aheeeh, Aheeeeh!" En gelukkig, om mijn eer achteraf nog wat te verdedigen, ook naar "Who's That Lady" van de Isley Brothers. Dat singeltje had ik ook.... Dat was vele jaren voor ik "de nieuwste Santana" al had "voor ze uitkwamen". Yeah, right.

 
At 26/09/2006 08:40, Blogger Sien said...

Who's that lady .......whooooos that lady ? Ja die weet ik nog wel, en Danny Osmond oooooooooooh, ineens vliegen alle herinneringen weer naar boven, natuurlijk Santana, ik luisterde wel naar Abba, zat in een Cabaret/zang groep en we zongen alles van Abba (voor bejaardenhuizen enzo hahaha) en ik weet ook goed dat mijn oudste broer die in Engeland op school zat mij verrastte met Pink Floyd platen of Tubular Bells van Mike Oldfield. Mijn twee andere broers was er één van die gitaar speelde dus dat werd Jimmy Hendrickx en Creedence Clearwater Revival... wat een herrie, en Huibert, de drummer, zat in een Jazzband, The South Barony Jazzband...yes ! Een lekkere muzikale sfeer hing er bij ons in huis.
Ik wist wel dat dit op commentaar zou volgen, leuk !

 
At 29/09/2006 19:00, Anonymous Anonyme said...

He sissie, Sting is niet het zelfde als de Police!!!!!!!!!! Ik vind het nogal een verschil in genre, om het zo maar eens te zeggen.
Mijn allerallerallereerste single was van Dire Straights, Private Investigations, en ik vind het nog steeds geweldig, een van de beste nummers ooit uit die tijd.

PS terug van weggeweest, heb heel wat in te halen zo te zien, en Luepp die ook het een en ander heeft geschreven, terwijl ik ziek in bed lag waren jullie gelukkig zeer productief bezig!

 
At 29/09/2006 19:29, Blogger Sien said...

Ik hoop dat het niet ernstig was en had je geen wifi aansluiting om lekker te bloggen.
Welcome back !

 
At 29/09/2006 21:07, Blogger Sien said...

@Macbuccaneer, heb je het boek van Sting gelezen, broken music, aardig vacantieboek.

 
At 04/10/2006 14:50, Anonymous Anonyme said...

Nee dat ken ik niet, zal het eens opzoeken. Gaat het over hem of is het door hem geschreven? Ben momenteel Bono on Bono aan het lezen (in de vertaling helaas, maar toch) is erg interessant, bijzonder man die Bono.
Ben benieuwd of mijn zus er al van gehoord heeft! Maar gelezen heeft ze het vast nog niet! En dat is een U2 fan, dat wil je niet weten!!!!

 
At 04/10/2006 17:57, Blogger Sien said...

het is door hem geschreven en gaat over hem, autobiografisch, echt interessant.

 
At 05/10/2006 10:38, Anonymous Anonyme said...

Ja, had even gegoogled, en kwam het een en ander tegen, lijkt me erg interresant, alleen weet ik niet of ik het hier zo snel tegenkom, dat van Bono was echt een toevalstreffer!

 

Enregistrer un commentaire

<< Home