vendredi 28 avril 2006

Why God Created Children


Wij hebben vandaag een uitstapje gemaakt naar familie in Port Grimaud, gezellig gelunched, kids weer verwend, komen niets te kort, dan rij je terug in de file (Saint Tropez is hell all year long !!!) en dan begint het... hoezo vervelende kinderen achterin ? Toen moest ik aan dit verhaaltje denken wat ik ooit van iemand kreeg :

To those of us who have children in our lives, whether they are our own, grandchildren, nieces, nephews, or students...here is something to make you chuckle.Whenever your children are out of control, you can take comfort from the thought that even God's omnipotence did not extend to His own children.After creating heaven and earth, God created Adam and Eve. And the first thing he said was "DON'T!""Don't eat the forbidden fruit." God said."Forbidden fruit? We have forbidden fruit? Hey Eve...we have forbidden fruit!!!!!"No Way!"Yes way!""Do NOT eat the fruit!" said God."Why""Because I am your Father and I said so!" God replied, wondering why he hadn't stopped creation after making the elephants. A few minutes later, God saw his children having an apple break and He was ticked!"Didn't I tell you not to eat the fruit?" God asked."Uh huh," Adam replied."Then why did you?" said the Father."I don't know," said Eve."She started it!" Adam said"Did not!""Did too!""DID NOT!"
Having had it with the two of them, God's punishment was that Adam and Eve should have children of their own. Thus the pattern was set and it has never changed.BUT THERE IS REASSURANCE IN THE STORY!If you have persistently and lovingly tried to give children wisdom and they haven't taken it, don't be hard on yourself. If God had trouble raising children, what makes you think it would be a piece of cake for you?
THINGS TO THINK ABOUT!
1. You spend the first two years of their life teaching them towalk and talk. Then you spend the next sixteen telling them to sit down andshut up.
2. Grandchildren are God's reward for not killing your ownchildren.
3. Mothers of teens now know why some animals eat their young.
4. Children seldom misquote you. In fact, they usually repeat wordfor word what you shouldn't have said.
5. The main purpose of holding children's parties is to remindyourself that there are children more awful than your own.
6. We childproofed our homes, but they are still getting in.
ADVICE FOR THE DAY: Be nice to your kids. They will choose yournursing home one day.
AND FINALLY: IF YOU HAVE A LOT OF TENSION AND YOU GET A HEADACHE,DO WHAT IT SAYS ON THE ASPIRIN BOTTLE: TAKE TWO ASPIRIN" AND "KEEP AWAY FROM CHILDREN"

9 Comments:

At 28/04/2006 18:28, Blogger Michael van Eekeren said...

T-shirt is ook grappig, eigen foto?
Hadden we de datum nog niet ingesteld?

 
At 29/04/2006 12:24, Blogger TwigtSenior said...

Hee, een link! dank Sien, ik ga dit weekend mijn blog opknappen en dan link ik terug!

MMm. die coco beach lijkt me wel wat; zeker nu vrouw en kind bij mijn zus in de villa zitten op Mallorca. Ik hier thuis in de grot om de mammoet te vellen. har har!

 
At 01/05/2006 11:19, Blogger Luepp said...

Dank je voor dit citaat, Sien. Eindelijk is iemand erin geslaagd echt chocola te maken van het scheppingsverhaal! Ik waardeer dit soort sympathieke "relilol" wel. Maar ik ben dan ook katholiek-gezellig opgevoed.

Zo vind ik het GEWELDIG leuk dat Antoine Bodar momenteel dagelijks te zien is in een reclamefilmpje voor de Postbank. Met Jan Mulder. Jawel, een prominente priester, in functie, in een commercial voor een bank. Ze zitten op een terrasje voor het Pantheon en zijn in gesprek, heel sympathiek en komisch, over rente. De mediagenieke priester en het icoon van rooie goddeloosheid. De Postbank geeft zijn spaarders natuurlijk een hoge rente. Dat is de boodschap. Katholieken hoeven nu echter geen rente van de bank, protesteert de katholieke priester, want ze krijgen hun rente wel in het hiernamaals. Een gevatte doch stichtelijke omkering, als het ware, van "in de hemel is geen bier..." Leuk gedaan. Er zit zelfs een "disclaimer" in, haha, in de vorm van Bodar's opmerking "ik zit toch niet in een Postbank commercial, toch, Jan?" Op de achtergrond rijdt dan juist de blauwe leeuw van de Postbank voorbij. Geweldig. En dan de terugkomer: ze rijden op een Vespa over de Via dei Fori Imperiali met het Colosseum op de achtergrond en we zien ook daar weer, met moeite, de leeuw eveneens op een Vespa rijden. Bodar herhaalt zijn komische disclaimer: "Ik krijg toch het gevoel dat we in een Postbank reclame zitten, Jan?" "Wat, hier in Rome?", antwoordt Mulder droog, "Dat kan ik me niet voorstellen."

Sommige katholieken, zoals waarschijnlijk Bodar, zullen dus vinden dat je met dit soort humoristische voorstellingen God juist een dienst bewijst. Al is dat besef misschien wel even schrikken voor de argeloze rebel. Paapse zieltjes trappen graag zelf lol. Op sympathieke wijze de draak steken was per slot van rekening de specialiteit van de Heilige Joris. Beschermheer van Engeland - de bakermat van de goede grap!

Misschien kende je de commercial al en is dit commentaar langdradig. De kans is echter groot dat je dit in Frankrijk hebt gemist. Als je wilt herhaal ik dit verhaal in een post met toevoeging van het spotje, op mijn weblog, of John doet het in de zijne, ten behoeve van jouw mede expat-lezers die het niet hebben kunnen zien. Is dat een leuk idee?

 
At 01/05/2006 11:45, Blogger Sien said...

Ja zeker leuk, ik heb inderdaad geen NL tv maar al mijn expats om me heen wel hoor, die kunnen niet zonder, ik ben daar al te lang voor uit NL weg om ook nog eens de Nl kanalen erbij te moeten hebben, als je sateliet hebt dan weet je toch al niet waar je voor moet kiezen. Kerk en TVreklame op een komische manier vind ik best, zoals je die reklame verteld hebben wij er hier in Frankrijk ook wel.

 
At 01/05/2006 15:43, Anonymous Anonyme said...

Tu parles d'un enfer si les mécaniciens sont Français. N'empèche Renault est champion du monde, devant BMW, Mercedes, Ferrari...
Allez bbbzzzzz

 
At 01/05/2006 16:18, Anonymous Anonyme said...

Well, now this blows me away. Your blog site is beautiful and easy to navigate. I must admit I've never been to one of these before. I will sign in soon. How you have the time and energy for all this is amazing.

I read the part about children and it was great. We had an old comedian in the states that used to say "no jury in the world would convict a parent for killing his kids around 6:00 p.m., dinner time." As I was a baby sitter for my sister's four kids, I thought of that a lot.

Well done, mon ami,
Joan

 
At 01/05/2006 18:32, Blogger TwigtSenior said...

@ Postbank commercial:

HIER is i dan.

Dat is de kracht van de Katholieke Kerk.

 
At 01/05/2006 18:58, Blogger Sien said...

jij bent wel helemaal "i" minded, hiet is i dan hahaha...
Zou Bodar het verdiende geld van deze reklame ook aan de kerk geven of in z'n eigen zak steken, als goeie katholiek deel je toch alles met andere ? Leuke spot in iedergeval, die NLreklames zijn toch vaak met meer humor dan die fransen alhoewel ze hier voor VW de beste maken, die zijn echt goed.

 
At 02/05/2006 10:40, Blogger Sien said...

I've put in Joan's comment, thinking it was hilarious and sweet, she didn't think so, you might think she's a kidkiller ! Well, she actually is one of the most wonderful "Cancers" I've met in my life, (same birthday as me on top of that) and she just enjoys life as much as I do ! Thank you for being mon amie Joan, my Opiedienne !!!

 

Enregistrer un commentaire

<< Home