jeudi 27 avril 2006

Café Sien laat 'ns Sien




Er zijn verschillende manieren om hier te beginnen, zal ik me voorstellen, nee, voor de lezers van deze blog hoeft dat niet, we houden het op familie, vrienden en kennissen die waarschijnlijk net als ik graag op internet klooien en die dan met toeval bij een leuk artikel, een blog of een website komen en gaan dan enthousiast mee doen met eventueel commentaar geven op de poststukken of informatie die ze lezen.

Natuurlijk moet ik er even bij vermelden dat ik met deze blogmania besmet ben door mijn
“buum” Mike (http://helpikhebeenboekgeschreven.blogspot.com/). Het feit dat ik iedere dag bij hem in z’n dorpje (blog) kom, hij staat daar (dit schrijft Mike zelf) op een zeepkistje op z’n dorpsplein z’n verhaal te doen heb ik zo langzamerhand wel de smaak gekregen om zelf ook eens wat te vertellen, ik kan niet zijn commentarenkolom vol gooien met mijn gezeur, vandaar de titel “Sien laat’ns Sien”, ik zal jullie laten “sien” wat ik mee kan brengen in deze wereld van vandaag waar ieder toch steeds meer zin heeft om lekker uit te blazen en een wat relaxter leventje te leiden, dit wordt het “bruine café” van het dorp… We gaan hier gezellig borrelen, een hapje eten en kletsen over van alles (ja bij mij wordt er altijd gegeten en gedronken!)

Toen Mike en Karin mij vroegen waar mijn blog dan wel over zou gaan zei ik heel spontaan over van alles en nog wat, wat er in me op komt. Mike zegt dat ik grappen en grollen moet vertellen, moppen die ik dan ken of ontvang van weer anderen, maar ik heb echt zin om samen iets te delen, fijne gevoelens over iets, slechte momenten waar men toch ook over wil praten, en inderdaad, gekke dingen en foto’s, oudjes en nieuwtjes enzovoorts…

Via Mike ontmoette ik (op de web)
John (http://twigtsenior.blogspot.com/) die verteld over “family, nostalgia and weird stuff”, nou dat vind ik wel goed klinken, ieder met z’n eigen blog in z’n eigen straatje en ik denk echt dat als je iedere dag of week iets schrijft, meestal is dat wat er ineens in je op komt, iets wat je hoort of gelezen hebt, als je er te lang over na moet denken wordt het te ingewikkeld…(en zoals ik laatst zei, het eerste waar je aan denkt moet je opschrijven, daarna is het niet meer waar…)

Dit was even een kleine introductie, ik zal niet iedere dag tijd hebben om een posstuk te schrijven maar zal proberen er iets leuks van te maken en hoop zeker dat ik een paar enthousiaste commentaargevers zal krijgen want dat vind ik eigenlijk het leukste van dit fenomeen, “blog” schrijven is leuk, maar het commentaar is vaak nog leuker !
Posstukken in het Frans of Engels zullen ook voorkomen, heb een paar hele goede vrienden (internationaal) die zeker hier willen komen kijken maar in het Nederlands zijn ze snel weg, kunnen jullie allemaal je talen een beetje opdoen, en ook reken ik op jullie toegeeflijkheid wat fouten betreft (m’n Nederlands is het slechtst!)

Ik denk genoeg gekletst te hebben over waarom, wanneer en hoe of wat, ik ga de bel laten luiden en het café “Sien laat’ns Sien” is geopend en het is hier gratis drinken !!!

15 Comments:

At 27/04/2006 14:53, Blogger Michael van Eekeren said...

Aan mij de eer om Sien te feliciteren met de opening van haar weblog 'Sien laat eens sien'. Je had de beslissing om er één te beginnen al een tijdje geleden genomen, maar je zat er even tegen aan te hikken. Wat moet je schrijven, is het niet eng? Ik heb er ook maanden over gedaan voor ik echt ging beginnen. Het is leuk, het is spannend, het is soms zwaar als je de druk voelt om toch niet al te lang te wachten met een nieuwe post en het is toch in veel gevallen verslavend.
Ik denk dat het een hele goed beslissing is, dat je nu begonnen bent en niet meer afhankelijk bent van de poststukken van anderen, maar lekker ook je ei kwijt kunt, wanneer jij dat wilt.
Lieve Sien, GEFELICITEERD met je opening en veel plezier ermee en dat we onderling ook veel plezier mogen beleven op het net! Ik heb nu het gevoel dat ik als burgermeester van het dorp vanaf mijn zeepkistje met een sigaar in mijn mond een virtueel lint doorknip.
Liefs Michael

 
At 27/04/2006 15:00, Blogger Sien said...

ja, ja, Burgemeester, sigaar, dat past wel bij jouw auto ! Dank je Mike, wat wil je drinken, colaatje ?

 
At 27/04/2006 15:16, Anonymous Anonyme said...

Hoi lieve Sien,

Wat een leuk idee joh, zo'n blogje. Hij staat al in de favorietjes.

Ik moet zeggen dat ik het bij jullie altijd enorm gezellig vind, dus ik denk dat dit cyber cafe ook een vliegende start zal maken.

Ik kan haast niet wachten tot ik weer in de buurt ben (helaas pas eind juli, maar dan kom ik samen met Petra Frankrijk ook wel meteen 3 weken vervelen
;-) )

Pat

 
At 27/04/2006 16:18, Anonymous Anonyme said...

ha lieve nicht van me
wat een goed idee.
Tegenwoordig zit ik ook vaker achter de comp,dus hoop ik je ook af en toe te kunnen schrijven.
Wel heel druk met de kids..Marc is nl. on tour met Loes Luca met de voorstelling Sneeuwwit (een zwarte opera)verder hier wel spannende ontwikkelingen...in mei doe ik mee aan een kunst en atelier route van de kunstenaars hier in deelgemeente Prinsenland Rotterdam..en ik heb ook al twee keer in een Nederlands film mee gespeeld(Herman Brood en his Wild Romance en Dennis P...over die diamanten roof van een paar jaar terug) Het wordt tijd dat ik eens wat workshops ga volgen op het gebied van toneel voor film en tv....wie weet wat daar weer uit komt....Bla Bladiebla
De second Maryl Streep of hoe heet ze ook al weer hahaha
Onder tussen hoest Co in mijn nek ..kinkhoest heerst hier heel erg...duurt ongelooflijk lang voordat dat over is 90 dagen.
Ik hoop van de zomer weer eens langs te komen want wij zijn toe aan lekker uitrusten lekker eten lekker zwemmen enz enz miss you
Dikke zoen Ellen.

 
At 27/04/2006 16:23, Anonymous Anonyme said...

uuh by the way..heb je ook bitterballen met jenever nee doe toch maar een kapoesjienootje..tis nog te vroeg....
doei El

 
At 27/04/2006 16:40, Blogger Sien said...

ik merk het al, zo wordt het echt gezellig, pas op, later op de avond gaan Ellen en ik ook nog zingen !

 
At 27/04/2006 17:01, Anonymous Anonyme said...

Lieve Sien,
Wat stoer: een eigen weblog! Ik snap er geen bal van (hoe zoiets werkt, bedoel ik) maar ik schuif graag aan aan de tap. Wat mij betreft mag Sien laten zien wat ze in huis heeft - ik ben graag van de partij!

Zoen,
Marcelle

 
At 27/04/2006 18:52, Anonymous Anonyme said...

Gefeliciteerd Sien. We zijn heel benieuwd wat er hier te sien sal sijn, om het in goed Nederlands te zeggen. Veel succes!

PS: fijn dat er geen tellertje tikt

 
At 27/04/2006 19:06, Blogger TwigtSenior said...

Geweldig!!
Sien laat zich zien, top. Vanmiddag zei ik nog tegen Huib (da's Luepp ) die Sien moet ook maar eens beginnen met een blog, volgens mij heeft die af en toe best iets zinnigs te zeggen (en heel vaak ook iets onzinnigs natuurlijk). En rondom die tijd dat wij dit zeiden moet jij online geraakt zijn. Heel leuk en ik verheug me nu al op discussies, ergernissen, lachbuien en het wegpinken der tranen.

I'll be a regular!

 
At 27/04/2006 20:50, Anonymous Anonyme said...

Een goedenavond,laat het bier maar stromen.Of een neut.
He Sien best al veel reacties!
Wat zullen we zingen dan?
IIIIIIIIIIIIIam every womaaaaaannn its all in meeeeeeeeeeeeee....

 
At 27/04/2006 21:16, Blogger Sien said...

Ik hoor hem hier al, CHAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!
Ik wordt overdonderd met al dit commentaar, geweldig, dank aan iedereen, il va falloir que j'assure maintemant, oftewel, als ik het maar goed doe anders is het zo'n afknapper... Dank je Ellen om even aan Chaka te denken, gisteravond zong toevallig één van de zangeresjes in de franse "idols" I'm every woman, nou is het niet zomaar een zangeresje, een lekkere dikke zwarte tante, heerlijk !!!
Aan iedereen die hier meteen zo spontaan heeft gereageerd, dank en we trekken nog een flesje open !

 
At 28/04/2006 12:37, Blogger Luepp said...

Heel leuk dat je nu ook een weblog hebt, beste Sien. Het beeld van een Frans dorpscafé vind ik super. En leuk, er wordt ook gezongen. Sommige toekomstige stamgasten lijken inderdaad al meteen beschonken te zijn geworden aan de commentaartafeltjes. Hartstikke mooi. Mij zie je daar zitten, nee zonder zonnebril, onder de plataan. Ja, daar naar rechts. Cin Cin!

 
At 28/04/2006 18:50, Anonymous Anonyme said...

Ha die Sien, wat een modern mens ben je toch geworden, of was je het al. Van harte met de opening van je café. Ben ik erg blij mee, want ik ben dorstig, doe maar een lekkere pils. Weet je wat doe de rest ook wat te drinken. Mooi moment om het weekend te beginnen. Tot snel. Doeidoei.

 
At 28/04/2006 19:21, Blogger Sien said...

Kom ik dan zo oud over ??? Hé voorzichtig hè neef, je bent toch een paar maanden ouder dacht ik zo !
Nou het bier gaat goed zo, maar weten jullie wel dat dit een frans dorpscafé is, alleen Huub (Luepp)heeft dat door, die zit onder een plataan, er wordt hier wel wat anders gedronken dan bier.
En Onno, heb je je drumstel wel bij je, geef de maat maar, Ellen en ik springen wel in !

 
At 01/05/2006 23:27, Anonymous Anonyme said...

Jesus it's all in ****** dutch!!!! 27 years on and you're still getting at me with Dutch. I can't cope with it any more. I've checked through and see no mention (in Dutch, French or English) of your beautiful, lovely, devoted, saintly friend from IRELAND. What's going on??? I will keep looking and read it properly when I have time...(when????). Love the bit about kids tho... I am a saint, I have 3 teenage boys, a just pre-teen daughter and an over-emotive 10 year old... Help???!!!

 

Enregistrer un commentaire

<< Home